Enric Llurda
Enric Llurda és catedràtic de Lingüística Aplicada al departament d’Anglès i Lingüística de la Universitat de Lleida, on imparteix cursos de lingüística aplicada, anglès global, comunicació intercultural i mètodes de recerca. Ha editat el llibre book Non-native language teachers: Perceptions, challenges and contributions to the profession (Springer, 2005) que ha rebut atenció internacional i s’ha traduït a l’àrab (King Saud University, 2012). També és co-autor de dos llibres en castellà: La conciencia lingüística en la enseñanza de lenguas (2007) i Plurilingüismo e interculturalidad en la escuela: Reflexiones y propuestas didácticas (2010), a més d’haver publicat articles in volums i revistes especialitzades internacionals.
Enric Llurda ha fet recerca en bilingüisme, actituds lingüístiques, consciència lingüística i ensenyament de llengües, amb un fort èmfasi en el professorat no nadiu d’anglès i també en l’anglès com a llengua franca internacional. Alguns dels projectes de recerca en els quals ha participat recentment tracten els següents temes: a) l’impacte dels programes de mobilitat estudiantil universitària en el desenvolupament de la competència en anglès, la competència intercultural i la identitat; b) una anàlisi crítica del biaix a favor dels parlants nadius en la cobertura mediàtica dels programes d’ensenyament de l’anglès a l’Amèrica Llatina; c) un estudi de la implementació d’un enfocament plurilingüe a l’ensenyament de l’anglès com a llengua franca a la universitat; d) el desenvolupament de les literacitats disciplinars a la universitat; i e) el desenvolupament de les ideologies lingüístiques i al voltant de l’anglès com a llengua franca en el professorat d’anglès en formació (actualment en progrés).
-
Calvet-Terré, J., & E. Llurda (2023). Ideologies and attitudes of Spanish pre-service teachers on ELF. Journal of English as a Lingua Franca, 12(1), 91-116.doi.org/10.1515/jelf-2023-2004.
· Llurda, E. & J. Calvet-Terré (2022) Native-speakerism and non-native second language teachers: A research agenda. Language Teaching. doi:10.1017/S0261444822000271.
· Llurda, E. (2022) Speaking and English as a lingua franca. In T. Derwing, M.
Munro & R. Thomson (eds.) The Routledge Handbook of Second Language Acquisition and Speaking. New York:
Routledge. 344-356.· Llurda, E. (2022) On speakers and users: A rejoinder to ‘Theorizing the speaker and speakerness in applied linguistics and
sociolinguistics’ by Joan Pujolar and Bernadette O’Rourke. Journal of Applied Linguistics and Professional
Practice 16.2: 246-251.· Llurda, E. & G. Mancho-Barés (2021) The impact of World Englishes and English as a lingua franca in tertiary education in the Expanding Circle. In Y. Bayyurt (ed.) Bloomsbury World Englishes: Pedagogies. Bloomsbury. 225-240.
· Llurda, E. (2020) Aprendre anglès per a parlar amb el món: Reflexions al voltant de l’ensenyament de l’anglès com a llengua franca global. Caplletra 68: 199-217.
· Llurda, E. & J. M. Cots (2020) PLURELF: A project implementing plurilingualism and English as a Lingua Franca in English language teaching at university. Status Quaestionis. Language, text, culture 19: 259-276.
· Llurda, E. (2020) Aprendre anglès per a parlar amb el món: Reflexions al voltant de l’ensenyament de l’anglès coma llengua global. Caplletra, 68, 199-217.
· Llurda, E. & V. Mocanu (2019) Changing teachers’ attitudes towards English as a lingua franca. In N. Sifakis & N. Tsantila (eds.) ELF for EFL contexts. 175-191. Multilingual Matters.
· Llurda, E., Y. Bayyurt & N. Sifakis (2018) Raising teachers’ awareness about English and English as a lingua franca. In P. Garrett & J. M. Cots (eds.) The Routledge Handbook of Language Awareness. 155-169. Routledge.
· Llurda, E. (2018) English language teachers and ELF. In J. Jenkins, W. Baker & M. Dewey (eds.) The Routledge Handbook of ELF. 518-528. Abingdon, UK: Routledge.
· Llurda, E. (2018) Non-native English speaker teacher research. In J. Liontas (ed.) TESOL Encyclopedia of English Language Teaching. Blackwell.
Nivell postgrau:
- Comunicació intercultural
- Educació plurilingüe i intercultural
Nivell grau:
- Lingüística aplicada
- L’anglès com a llengua global