Elisabet Arnó
Elisabet Arnó-Macià és professora titular d’universitat d’anglès per a finalitats específiques a la Universitat Politècnica de Catalunya. La seva recerca s’ha desenvolupat al voltant de diferents temes: la consciència lingüística en l’ensenyament de llengües (en la seva tesi doctoral), l’anglès per a finalitats específiques, l’ús de la tecnologia en l’ensenyament-aprenentatge de llengües, l’ús de llengües en els universitats internacionals i l’anglès com a llengua d’instrucció a l’educació superior. Aquesta recerca s’ha reflectit en nombroses publicacions i presentacions a congressos. La combinació de recerca, docència i innovació docent s’ha traduït en la co-autoria de dos llibres de text universitaris i la coordinació de diversos projectes finançats d’innovació docent (entre 2003 i 2012), dedicats al desenvolupament d’un entorn virtual per l’aprenentatge de l’anglès acadèmic. A més a més, des de l’any 2012 és una dels participants en el Trans-Atlantic and Pacific Project (coordinat per la North Dakota State University), una xarxa de professors i estudiants de comunicació tècnica i traducció de diferents països, que realitza activitats de telecol·laboració dins de l’àmbit de la comunicació professional. També ha estat implicada en AELFE (Associació Europea de Llengües per a Finalitats Específiques), de la qual ha estat secretària (2003-2009) i posteriorment presidenta (2009-2015).
Els seus interessos de recerca inclouen la comunicació tècnica i acadèmica, l’ús de la tecnologia en idiomes amb finalitats específiques i la internacionalització i el multilingüisme en l’educació superior, en particular la implementació de la Ensenyança d’assignatures de contingut en anglès. Les seves publicacions inclouen la coedició d’un llibre sobre tecnologia en llengües per a fins específics de Springer, capítols de llibres a Springer i Peter Lang, articles de revistes a The Modern Language Journal, anglès per a propòsits específics, Journal of English per a propòsits acadèmics, aprenentatge d’idiomes Diari, entre d’altres.
- Mousten, B.; Vandepitte, S.; Arnó, E.; Maylath, B. (Eds.) (forthcoming, 2018). Multilingual Writing and Pedagogical Cooperation in Virtual Learning Environments. Hershey, PA: IGI Global.
- Arnó Macià, Elisabet (2017). Learner autonomy and awareness through distance collaborative group work in English for Academic Purposes. C, Sancho and R. Breeze (Eds.). Essential competencies for English-medium university teaching. Cham: Springer International Publishing. 183-200.
- Mancho-Barés, G.; Arnó-Macià, E. (2017). EMI lecturer training programmes and academic literacies: A critical insight from ESP. ESP Today 5 (2), 266-290. https://doi.org/10.18485/esptoday.2017.5.2.7
- Llanes, À., Arnó, E., & Mancho, G. (2016). Erasmus students using English as a lingua franca: does study abroad in a non-English-speaking country improve L2 English? Language Learning Journal 44 (3), 292-303.
- Arnó-Macià, E.; Mancho-Barés. (2015). The role of content and language in CLIL at university: challenges and implications for ESP. English For Specific Purposes 37, 63- 73.
- Arnó Macià, Elisabet. (2014). Information Technology and Languages for Specific Purposes in the EHEA: Options and Challenges for the Knowledge Society. In: E. Bárcena, T. Read, y J. Arús. Languages for Specific Purposes in the Digital Era. Heidelberg/New York/ Dordrecht/London: Springer International Publishing. 3-25.
- Maylath, B.; King, T., Arnó, E. (2013). Linking engineering students in Spain and technical writing students in the U.S. as co-authors: The challenge and outcomes of subject-matter experts and language specialists collaborating internationally. Connexions: International Professional Communication Journal 2 (1), 150-185.
- Arnó, E. (2012). The Role of Technology in Teaching LSP Courses. The Modern Language Journal 96 (s1), 89-104.
- Arnó, E., Rueda, C. (2011). Promoting reflection on science, technology, and society among engineering students through an EAP online learning environment. Journal of English for Academic Purposes 10 (1), 19-31.
La seva activitat docent s’ha desenvolupat a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) a l’Escola d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú, on ha dissenyat i impartit una àmplia gamma de cursos de comunicació tècnica. A més, ha impartit cursos tant en línia a la UPC com a la UOC (Universitat Oberta de Catalunya) i ha estat professora convidada de màsters a la Universitat de Lleida, la Universitat Rovira i Virgili i la Universitat d’Anvers (Artesis University College). També ha participat en el desenvolupament i l’ensenyament de cursos de desenvolupament professional per als professors de continguts implicats en la Ensenyança d’assignatures de contingut en anglès.