Xavier Martin-Rubió
Xavier Martin-Rubió està llicenciat en Filologia Anglesa i també en Comunicació Audiovisual, ambdós títols de la Universitat de Lleida; també va cursar el màster “Analysing Europe” a les universitats de Maastricht i de Portsmouth. Va defensar la seva tesis doctoral, titulada “Identity construction in 2 bilingual communities: clashing nationalist discourses” a l’Abril de l’any 2011. Va treballar de professor d’anglès a un institut concertat, dues escoles oficials d’idiomes i dues universitats privades abans de tornar a treballar a la universitat de Lleida. Va començar a treballar a temps complet el desembre de 2014. Ha estat involucrat en 4 projectes competitius com a membre del CLA, i després d’un parèntesis de diversos anys, torna a publicar en temes d’internacionalització de la universitat i dels programes en anglès en universitats en països no anglòfons. També sobre emocions i creences en l’aprenentatge de llengües addicionals, i en les mesures de fluïdesa i correcció en diverses tasques d’aprenentatge.
Projecte en curs: “Cap a una perspectiva plurilingüe en l’ensenyament de l’anglès com a llengua franca a la universitat” (FFI2015-67769P) finançat pel Ministeri d’Economia i Competitivitat.
- Llurda, E., Gallego-Balsà, L., C. Barahona, and X. Martin-Rubió (2016) Erasmus student mobility and the construction of European citizenship, The Language Learning Journal, 44 (3): 323-346. DOI: 10.1080/09571736.2016.01210911
- Martin-Rubió, X. and Cots, J.M. (2016) Englishization at a global space: students and staff making sense of language choices, Language and Intercultural Communication, 16 (3): 402-417. DOI: 10.1080/14708477.2016.1168051
- Cots, J.M and Martin-Rubio, X. (2008) Linguistic identities in a Basque-speaking school: teachers’ and students’ discourses of multilingualism, Innovation in Language Learning and Teaching, 2 (3): 224-237.
- Cots, J.M. and Martin-Rubio, X. (2006) De la pregunta general a la recollida concreta i, d’aquí, a les conclusions transferibles, Sintagma, 18: 58-65.
- Anglès per a la comunicació científica
- Anglès oral i escrit per a la comunicació
- Teoria de la comunicació en anglès
- Fonètica i fonologia anglesa