Montse Irun Chavarria
Montse Irun Chavarria va obtenir la llicenciatura en Filologia Anglesa per la Universitat de Barcelona l’any 1985 i màster en ensenyament i aprenentatge d’anglès a la Universitat Autònoma de Barcelona l’any 1994. Des de 1985 ha estat professora d’ensenyament secundari del Departament d’Educació de Catalunya i catedràtica des del 2008. El 1995 va entrar com a professora del Departament d’anglès de la Universitat de Lleida, on imparteix classes d’anglès, lingüística aplicada i aprenentatge de l’anglès. La seva recerca se centra en l’aprenentatge i l’avaluació EFL i la metodologia CLIL; i més concretament, sobre l’aprenentatge basat en projectes en EFL, en l’aprenentatge de continguts (CLIL), en la reflexió en llengua i comunicació, en la integració de les llengües com a estratègia d’aprenentatge i en la competència comunicativa intercultural.
Forma part de l’euip de formadors del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya on ha desenvolupat programes com la introducció de la Reforma Educativa el 1992, el llenguatge oral, la pràctica reflexiva, l’avaluació i l’aprenentatge basat en projectes.
Ha estat sotscoordinadora de l’examen d’anglès d’accés a la universitat des de 1999. És autora de diversos llibres de text per ensenyar anglès, més de 40 articles en revistes i llibres especialitzats i contribueix regularment en conferències a Catalunya i Espanya.
Els interessos de la Montse son: aprenentatge integrat de contingut i llengua, aprenentatge a través de projectes, tractament del llenguatge integrat i avaluació de competències.
-
- Irun Chavarria, M. [Montserrat], & Kirsch, J. E. [Jane Elizabeth]. (2023). English as a Foreign Language in cicles, adult education centres, and official language schools (EOIs) (1st ed.) [textual learning resource]. Fundació Universitat Oberta de Catalunya (FUOC).
- Irun Chavarria, M. [Montserrat], Kirsch, J. E. [Jane Elisabeth], & Styles, L. [Laura]. (2023). Teaching and learning English: hands on! (1st ed.) [textual learning resource]. Fundació Universitat Oberta de Catalunya (FUOC).
- Irun, M. (2023) Mediation Tasks for B2 and C1 Burlington Books.
- Irun, M. (2021) “Tasques Efectives per aprendre llengües”. INter EOI n.17 ISSN 2385-4820
- Irun, M (2020) “La Llengua Oral i el Treball Globalitzat”. Departament d’Educació. Generalitat de Catalunya.
- Irun, M. (CO) (2028) “Writing is driving me mad.” Universitat de Lleida. BN 978-84-9144-383- 4
- Irun, M (2018) Let’s CLIL Teaching content and language together. Madrid: Richmond-Santillana
· Irun, M (2018) “Project-based Learning. The focus is on the learner”. In Cavalheiro, l (2018) Preparing English Language Teachers for Today’s Globalised World. Ribeirao: Humus
- Del Arco, I & Irun, M. (2013) Diseño y desarrollo curricular. La planificación Educativa ISBN 978-84-695-8789-1
- Del Arco, I & Irun, M. (2013) Disseny i desenvolupament Curricular. La planificació Educativa ISBN 978-84-695-8788-1
Nivell postgrau:
- Ensenyament de les Llengües estrangeres
- Disseny curricular, programació i elaboració de materials
- Disseny curricular, programació i avaluació a ELE I CLA
- TfM
Nivell grau:
- Lingüística aplicada
- Anglès avançat
PROJECTES D’INVESTIGACIÓ
TITLE: Development of disciplinary literacies in English as a lingua
franca at university
ACRONYM: LIDISELFD
LEADING RESEARCHERS: Enric Llurda and Guzman Mancho Barés
OTHER CLA RESEARCHERS INVOLVED IN PROJECT: Elisabet Arnó, Marta Aguilar, Maria
Sabaté-Dalmau, Montse Irun, Sarah Khan,
Balbina Moncada
PERIOD:
FUNDING AGENCY: Dirección General de Investigación Científica y Técnica
(Ministerio de Economía y Competitividad)
TOTAL AMOUNT:
TITLE: CERCLE DE LINGÜÍSTICA APLICADA (2021SGR21)
ACRONYM: CLA
LEADING RESEARCHER: Maria Sabaté
OTHER CLA RESEARCHERS INVOLVED IN PROJECT: Enric Llurda, Marta Aguilar, Lourdes
Armengol, Elisabet Arnó, David Block, Victor Corona, Josep M. Cots, Lídia
Gallego-Balsà, Montse Irun, Kamran Khan, Àngels Llanes, Guzman Mancho, Xavier
Martin-Rubió, Sònia Mas, Maria Sabaté-Dalmau, Irati Diert-Boté, Vasi Mocanu,
Balbina Moncada, Helena Torres.
PERIOD: 1
January 2021 – 31 December 2025
FUNDING AGENCY: AGAUR – Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca
TOTAL AMOUNT:
TITLE: Towards an empirical assessment of the impact of English medium
instruction at university: language learning, disciplinary knowledge and
academic identities
ACRONYM: ASSEMID
LEADING RESEARCHERS: David Block Allen and Guzman Mancho Barés
OTHER CLA RESEARCHERS INVOLVED IN PROJECT: Elisabet Arnó, Marta Aguilar, Maria
Sabaté-Dalmau, Montse Irun, Sarah Khan, Tatzl Dietmar, Victor Corona, Balbina
Moncada
PERIOD: 30 December 2016 – 29 December 2019
FUNDING AGENCY: Dirección General de Investigación Científica y Técnica
(Ministerio de Economía y Competitividad)
TOTAL AMOUNT: 60.500€
TITLE: CERCLE DE LINGÜÍSTICA APLICADA (2017SGR1522)
ACRONYM: CLA
LEADING RESEARCHER: Enric Llurda
OTHER CLA RESEARCHERS INVOLVED IN PROJECT: Enric Llurda, Marta Aguilar, Lourdes
Armengol, Elisabet Arnó, David Block, Victor Corona, Josep M. Cots, Lídia
Gallego-Balsà, Montse Irun, Kamran Khan, Àngels Llanes, Guzman Mancho, Xavier
Martin-Rubió, Sònia Mas, Maria Sabaté-Dalmau, Irati Diert-Boté, Vasi Mocanu,
Balbina Moncada, Helena Torres.
PERIOD: 1 January 2018 – 31 December 2020
FUNDING AGENCY: AGAUR – Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca
TOTAL AMOUNT:38.400€
TITLE: Transnational Alignment of English Competences for University
Lecturers
ACRONYM: TEAC
LEADING RESEARCHER: Xavier Martin-Rubió
OTHER CLA RESEARCHERS INVOLVED IN PROJECT: Irati Diert-Boté, Montse
Irún-Chavarría
PERIOD: 18 September 2017 – 17 January 2020
FUNDING AGENCY: EACEA
TOTAL AMOUNT:67.000 euros