Guzmán Mancho-Barés
La seva carrera professional va començar a la universitat d’Alcalà l’any 1994, on també va llegir el seu doctorat l’any 2002. La seva investigació doctoral es basava en analitzar el discurs utilitzat en l’Ormulum de l’any 1200. També té un màster en E-learning: “ICT Application in Education and instruction” de la Universitat Oberta de Catalunya (l’any 2005). Des del 2009, té una plaça de professor a la universitat de Lleida i forma part del CLA des del 2010.
La seva investigació inclou una àmplia gamma de temes.
Abans d’incorporar-se al CLA, la seva investigació postdoctoral va abastar temes d’anàlisi del discurs històric (anglès mitjà) a la investigació orientada a les TIC (anàlisi computacional d’errors i l’ús de wikis per a finalitats didàctiques–va editar un número de Revista de Educació a distància sobre l’ús de wikis en diverses disciplines universitàries el 2008). Després d’unir-se al CLA, els temes de la seva recerca s’han ampliat per incloure l’estudi del multilingüisme a la universitat. En particular, les seves últimes investigacions es centren en les pràctiques docents relacionades amb la implementció de la docència de continguts en anglès en entorns universitaris no anglo-parlants i les tensions i conflictes que genera per a tots els grups d’interès de la universitat.
- Mancho-Barés, G. & E. Arnó-Macià (2017) EMI lecturer training programmes and academic literacies: a critical insight from ESP. ESP-Today, 5(2): 266-290.
- Llanes, À., Arnó-Macià, E. & G. Mancho-Barés (2016) Is semester abroad in a non-English speaking country beneficial for the improvement of written English? Erasmus students using English as a lingua franca. Language Learning Journal, 44(3): 290-303.
- Arnó-Macià, E. & G. Mancho-Barés (2015) The role of content and language in CLIL at university: challenges and implications for ESP. English for Specific Purposes, 37: 63-73.
- Lasagabaster, D., Cots, J.M. & G. Mancho-Barés (2013) Teaching staff’s views about the internationalisation of higher education: the case of two bilingual communities in Spain. Multilingua, 32(6): 751-778.
- Mancho-Barés, G. & E. Llurda, (2013) Internationalization of Business Engilsh communication at university: A threefold needs analysis. Iberica, 26: 151-169.
Ha estat ensenyant tres tipus d’assignatures: (1) anglès per a finalitats específiques, que van des d’Anglès per als Negocis a Anglès per a les Ciències i Anglès Mèdic; (2) Recursos de TIC per a l’aprenentatge d’idiomes, al programa de Màster en Lingüística Aplicada; i (3) Història de la llengua anglesa, impartida a la llicenciatura d’Estudis Anglesos.