Balbina Moncada Comas
Balbina Moncada (Màster en TESOL per la UW; Doctora en Filologia Anglesa per la UdL) és professora lectora d’Anglès per a Finalitats Específiques a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), al Departament de Teoria i Història de l’Arquitectura i Comunicació Tècnica. Ha estat membre del grup de recerca Cercle de Lingüística Aplicada (CLA) des de 2017. També és membre vocal del comitè executiu de l’Associació Europea de Llengües per a Finalitats Específiques (AELFE). Imparteix cursos de comunicació tècnica en anglès a nivell de grau en els àmbits de l’enginyeria i l’òptica/optometria.
Actualment, la recerca de Balbina se centra principalment en assignatures de contingut impartides en anglès (EMI) i en assigantures d’Anglès per a Finalitats Específiques (ESP) a les institucions d’educació superior. Utilitza un enfocament qualitatiu per investigar les dinàmiques d’ensenyament i aprenentatge de llengües, amb una especial atenció a la comprensió de les pràctiques docents. El treball de Balbina abarca el plurilingüisme i també es planteja l’ús d’estratègies multimodals i multicanal, incloent les competències digitals i les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), per millorar les experiències d’ensenyament i aprenentatge. Els seus interessos de recerca s’estenen a l’exploració de la interacció entre la identitat i les emocions.
Balbina és la Investigadora Principal (IP) del projecte Aplicacions de la realitat virtual per al desenvolupament de les habilitats de comunicació professional (VR-Apro-Comm). Font de finançament: Convocatòria de beques per a la realització de projectes d’innovació i millora de l’ensenyament Galàxia Aprenentatge 2023. Acord de finançament: Acord CG/2023/02/30, datat del 21 de febrer de 2023, del Consell de Govern – Vicerectorat de Política Universitària.
- Sabaté-Dalmau, M., & Moncada-Comas, B. (2023). Exploring the affordances of multimodal competence, multichannel awareness and plurilingual lecturing in EMI. System, 103161. https://doi.org/10.1016/j.system.2023.103161
- Moncada-Comas, B., & Diert-Boté, I. (2023). Moving beyond language in EMI research: A multimodal and multichannel analytical framework to visualise classroom practices. In S. M. Curle & J. K. H. Pun (Eds.), Qualitative Research Methods in English Medium Instruction for Emerging Researchers (pp. 76-93). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003375531
- Diert-Boté, I., & Moncada-Comas, B. (2023). Analyzing EMI Lecturer Perceptions About the Self: Insights Into Their Professional Identities and Self-Concepts. In S. Karpava (Ed.), Handbook of Research on Language Teacher Identity (pp. 131-153). IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-6684-7275-0
- Moncada Comas, B. (2022). The role of the L1 in EMI classroom practices. CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, 5(2), 23-36. https://doi.org/10.5565/rev/clil.84
- Moncada Comas, B. (2022). What students have to say about EMI: exploring university students’ perspectives on changing the learning/teaching language to English. ESP today, 10(2), 263-285. https://doi.org/10.18485/esptoday.2022.10.2.4
- Moncada-Comas, B., & Diert-Boté, I. (2022). Good practices in ESP: The interplay between technology and interaction through multimodal and multichannel practices. In S. Garcia-Sánchez & R. Clouet R. (Eds.), Intercultural communication and ubiquitous learning in multimodal English language education (pp. 146-183). IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-8852-9
- Arnó Macià, E., Aguilar Pérez, M., Borràs, J., Mancho Barés, G., Moncada Comas, B., & Tatzl, D. (2021). Introduction to multilingual academic and professional communication in a networked world [Forewords]. In Multilingual academic and professional communication in a networked world. Universitat Politècnica de Catalunya. http://hdl.handle.net/2117/348410
- Moncada-Comas, B. (2020). “Being a student” and “doing education”: A multimodal analysis of backstage and frontstage interactional episodes in EMI. In D. Block & S. Khan (Eds.) The secret life of English-medium instruction in higher education: Examining microphenomena in context (pp. 43-69). https://doi.org/10.4324/9781003005667
- Moncada-Comas, B. (2020). Lecturers’ identities and practices in English-medium instruction at a Catalan University: an ethnographic study (Doctoral dissertation, Universitat de Lleida). http://hdl.handle.net/10803/670012
- Block, D. & Moncada-Comas, B. (2019). English-medium instruction in higher education and the ELT gaze: STEM lecturers’ self-positioning as NOT English language teachers. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 25(2), 401-417. https://doi.org/10.1080/13670050.2019.1689917
- Moncada-Comas B. & Block D. (2019) CLIL-ised EMI in practice: issues arising. The Language Learning Journal, 49(6), 686-698. https://doi.org/10.1080/09571736.2019.1660704
- Moncada, B., (2016). Seven Steps to a Successful Career. A Guide to Employability by Lucinda Becker & Felicity Becker reviewed in IATEFL ESP SIG (48).
- Moncada, B., (2016). Milestones in English. Student’s Book with Online Skills by Sarah Philpot reviewed in IATEFL ESP SIG (47).
- Moncada, B., (2016). Moving into Healthcare & Nursing: Course Book & audio DVD, Workbook & audio CD and Teacher’s Book by Hans Mol reviewed in IATEFL ESP SIG (47).
- Moncada, B., (2016). Putting CLIL into Practice by Phill Ball, Keith Kelly and John Cregg reviewed in IATEFL ESP SIG (47).
2023-2024:
- Comunicació Professional en l’Àmbit Sanitari: Interacció Efectiva Pacient-Clínic (grau en Òptica i Optometria, UPC)
- Habilitats Acadèmiques Escrites per a Enginyeria (graus d’enginyeria, UPC)
- Ensenyament de la Comunicació Professional a Enginyers mitjançant la Realitat Virtual I (graus d’enginyeria, UPC)
- Ensenyament de la Comunicació Professional a Enginyers mitjançant la Realitat Virtual II (graus d’enginyeria, UPC)
2022-2023:
- Comunicació Acadèmica i Professional (grau en Òptica i Optometria, UPC)
- Habilitats Acadèmiques Escrites per a Enginyeria (graus d’enginyeria, UPC)
- Ensenyament de la Comunicació Professional a Enginyers mitjançant la Realitat Virtual I (graus d’enginyeria, UPC)
2021-2022:
- Anglès per als Negocis I (grau en Administració i Direcció d’Empreses, UdL)
- Anglès per als Negocis II (grau en Administració i Direcció d’Empreses, UdL)
- Gramàtica i Significat en Anglès (grau en Estudis d’Anglès, UdL)
- Adquisició i Aprenentatge de Segones Llengües (màster en Ensenyament de l’Anglès com a Llengua Estrangera, UNIR)
- Treball de Fi de Màster (màster en Ensenyament de l’Anglès com a Llengua Estrangera, UNIR)
- Treball de Fi de Màster (màster en Ensenyament i Aprenentatge de Llengües mitjançant Tecnologies, UOC)
2020-2021:
- Anglès per als Negocis I (grau en Administració i Direcció d’Empreses, UdL)
- Anglès General I (grau en Estudis d’Anglès, UdL)
- Aprenentatge de Segones Llengües (grau en Educació Primària, UNIDAM)
- Processos i Contextos Educatius (màster en Personal Docent d’Educació Secundària i Batxillerat, UNIDAM)
2019-2020:
- Anglès per als Negocis I (grau en Administració i Direcció d’Empreses, UdL)
2018-2019:
- L’Anglès com a Llengua Global (grau en Estudis d’Anglès, UdL)
- Anglès I (grau en Filologia Catalana i Estudis Occitans, UdL)
2017-2018:
- Anglès I (grau en Filologia Catalana i Estudis Occitans, UdL)