El Cercle de Lingüística Aplicada (CLA) és un grup de recerca consolidat i reconegut per la Generalitat de Catalunya.
Els projectes més recents que s’han dut a terme dins del CLA s’han centrat en el rol que el multilingüisme i la interculturalitat tenen envers l’educació secundària i universitària.
En general, aquest grup de recerca s’interessa en analitzar el desenvolupament de les llengües i els nostres coneixements envers aquestes, en l’educació plurilingüe, en el perfil dels professors no nadius, en la utilització de l’anglès com a eina per ensenyar contingut, en el desenvolupament de les competències interculturals, i en l’impacte de la internacionalització en les pràctiques multingües dins de l’educació universitària.
La recerca del CLA està estructurada en dues línies: recerca bàsica i transferència de coneixements.
- Desenvolupament de la recerca bàsica i les seves aplicacions
L’objectiu principal del CLA envers aquesta àrea és descriure i explicar la relació entre polítiques, ideologies i practiques comunicatives en l’educació univesitaria així com investigar les relacions amb el multilingüisme, la interculturalitat i la internacionalització. L’assoliment d’aquest objectiu podria contribuir a entendre l’èxit o el fracàs de certes polítiques dins del context universitari. Un segon objectiu del grup és desenvolupar materials que puguin ser utilitzats com a model de referència per tal de dur a terme pràctiques positives envers la formació dels treballadors a la universitat.
- Transferència del coneixement: Observatori del Plurilingüisme a les Universitats Catalanes (OPUC)
La fundació de l’Observatori del Plurilingüisme a les Universitats Catalanes contribueix al desenvolupament del multilingüisme i la internacionalització de les universitats catalanes, proporcionant-los informació així com idees i models de referència per dur a terme pràctiques apropiades per al multilingüisme.
NEWS!!! Study Abroad International Conference Lleida: “Learning through mobility: Linguistic and intercultural insights from study abroad”
Universitat de Lleida (UdL), Facultat de Lletres, room 2.26 (Sala Roberto Fernández)
* May 18th and 19th, 2026 *
Exploring New Directions in Study Abroad Research: Languages, Technology, and Beyond
The Study Abroad Research in European Perspective (SAREP) network brings together international researchers and practitioners interested in the study of language and intercultural learning and educational experiences in mobility contexts. This 2026 edition will be a small-scale conference, designed to foster in-depth discussion and collaboration. Our aim is to explore what is currently being done in study abroad research and to reflect on future directions, particularly at the intersection of language learning, international education, and technology. Special attention will be given to the role of digital technologies, not only as tools that shape research methodologies, but also as factors that influence how students learn, interact, and develop competences during their study abroad experiences.
ARE YOU INTERESTED? Find all the information you need on our webpage here!