El Cercle de Lingüística Aplicada (CLA) és un grup de recerca consolidat i reconegut per la Generalitat de Catalunya.

Els projectes més recents que s’han dut a terme dins del CLA s’han centrat en el rol que el multilingüisme i la interculturalitat tenen envers l’educació secundària i universitària.

En general, aquest grup de recerca s’interessa en analitzar el desenvolupament de les llengües i els nostres coneixements envers aquestes, en l’educació plurilingüe, en el perfil dels professors no nadius, en la utilització de l’anglès com a eina per ensenyar contingut, en el desenvolupament de les competències interculturals, i en l’impacte de la internacionalització en les pràctiques multingües dins de l’educació universitària.

La recerca del CLA està estructurada en dues línies: recerca bàsica i transferència de coneixements.

  1. Desenvolupament de la recerca bàsica i les seves aplicacions

L’objectiu principal del CLA envers aquesta àrea és descriure i explicar la relació entre polítiques, ideologies i practiques comunicatives en l’educació univesitaria així com investigar les relacions amb el multilingüisme, la interculturalitat i la internacionalització. L’assoliment d’aquest objectiu podria contribuir a entendre l’èxit o el fracàs de certes polítiques dins del context universitari. Un segon objectiu del grup és desenvolupar materials que puguin ser utilitzats com a model de referència per tal de dur a terme pràctiques positives envers la formació dels treballadors a la universitat.

  1. Transferència del coneixement: Observatori del Plurilingüisme a les Universitats Catalanes (OPUC)

La fundació de l’Observatori del Plurilingüisme a les Universitats Catalanes contribueix al desenvolupament del multilingüisme i la internacionalització de les universitats catalanes, proporcionant-los informació així com idees i models de referència per dur a terme pràctiques apropiades per al multilingüisme.

 

NEWS!!! International Symposium “Issues in English-medium instruction in Higher Education: Global competence, plurilingual competence and disciplinary literacies”   

Universitat de Lleida (UdL), Facultat de Lletres, Sala de Juntes 2.26   

(Plaça Víctor Siurana 1, 25003, Lleida)  

9 and 10 November 2023 *  

  

This symposium is organised by the Cercle of Applied Linguistics (CLA). It will include a colloquium with Internationalisation and language policymakers and implementers as well as with EMI instructors; a selection of the CLA group’s research projects, and a variety of talks and debates by the following plenary and invited speakers:   

Plenary speakers: Will Baker (University of Southampton) and Sheena Gardner (Coventry University)  

Invited speakers: Eulàlia Borràs (UdL) & Emilee Moore (Universitat Autònoma de Barcelona), Emma Dafouz (Universidad Complutense de Madrid), Pilar Mur Dueñas (Universidad de Zaragoza), Noelia Ruiz-Madrid & Edgar Bernad-Mechó (Universitat Jaume I) and Mireia Trenchs Parera (Universitat Pompeu Fabra).  

We are happy to announce that we offer a synchronic streaming option to follow the presentations by plenary speakers, invited speakers and researchers from the UdL GLOCIC/LIDISELF (with no possibility to use voice, image or recording). Here is the link (“Symposium 9th and 10th November 2023”).

Tothom hi és convidat! ¡Os esperamos! Onsite attendance is free upon previously confirmed registration at: maria.sabate@udl.cat.   

Further information, and much more, available at: @UdLCLA and #Claudl.   

Stay tuned at #symposiumCLA2023 

See here the program!